Ulica Nad Śluzami w Słupsku. Wypadek, zdarzenie drogowe? – Według organizatorów ruchu – przeważnie winien uczestnik ruchu.

Według mojej oceny – to fałsz. Organizacja ruchu, błędy w oznakowaniu brak reakcji zarządców dróg na błędy zgłaszane przez uczestników ruchu szczególnie po tragicznych zdarzeniach drogowych. Takich też wiele we wpisach na moim blogu. Przeważnie po opisie dramatycznych zdarzeń drogowych i po wskazaniu błędów w organizacji ruchu mogących skutkować zdarzeniami drogowymi także tymi tragicznymi – dodaję że “to tylko kwestia czasu a na brak reakcji odpowiedzialnych za drogi i porzadek na tych drogach – dodaję: ” Kropla draży skałę”.

Przykłady? Proszę bardzo pierwszy z brzegu

Ile się musi wydarzyć żeby władzę przekonać do działań. Czy w tym przypadku skutecznych? Watpie.

To “bohater” wpisu (łuk w lewo – nie byle jaki)

Przez lat 10 dojeżdżałem do pracy w WORD Słupsk m. innymi ulica Nad śluzami w Słupsku. Jako uczestnik ruchu pamiętam wiele bardzo niebezpiecznych zdarzeń drogowych na łuku tej drogi za przystankiem MZK na wysokości Alei brzozowej ( w kierunku ul, Arciszewskiego)

Te trzy zdjęcia poniżej, mocno okaleczone z nie do końca zagojonymi ranami na ich pniach nie jedno widziały tak jak i ja przez te lata dojeżdżania tą ulicą do pracy.

W pażdzierniku 2009 roku po serii zdarzeń w tym miejscu zamontowano przy krawędzi jezdni barierki ochronne rzekomo amortyzujące siłę uderzenia poajzdu. Bariery ochronne to wwynik akceptacji przez kolejne władze miasta nie trudne do przwidzen ia zdazrenia drogpwe tyle że ta kaceptacja była eiększa raczej dla dzrew na poboczu niż dla uczestników ruchu. Potwierdzeniem takiej tezy jest okoliczność że zbudowano bariery a nie ograniczono dopuszczalnej prędkości poniżej prędkości normatywnej prędkości (50 km / h w dzień i 60 km/h w nocy)

To prawda zarzadca drogi osłonił te drzewa solidną barierą w 2009 r po serii zdazreń i przed kolejnymi “razami” pojazdów. Nie ochronił natomiast kierujących i innych uczestników ruchu przed kolejnymi przykrymi zdarzeniami.

Było ich sporo. Według policji Od 2014 roku (tylko na tym łuku – około 120 metrów) odnotowano 2 wypadki, 3 osoby ranne oraz 15 kolizji

W kontekście ciągłych pytań i dyskusji społecznej o najbardziej niebezpieczne miejsce w Słupsku pod kątem ilości zdarzeń drogowych , bez zastanowienia powiedziałbym – że ten odcinek ulicy nad Śluzami takim najbardziej niebezpiecznym miejscem jest zaraz po skrzyżowaniu ulic Gdańska – Wiejska – Sierpinka

Postawienie kawałka kolejnej bariery czy też postawienie (nareszcie) ograniczenia prędkosci to za mało. Na pierwszy rzut oka widać że przyczyna tkwi głębiej , w strukturze, w przebiegu drogi w jej ukształtgowani po ostatniej dużej przebudowie tej ulicy . Już słysze organizatorow ruchu po ewentualnym następnym zdazreniu – “tzreba było uwazac i zmniejszyc prędkość” – Oj, niepoprawni optymisci lub mało empatyczni w stosunku do uczestników ruchu – decydenci w sprawach dróg,

Poniżej na zdjęciach najbardziej niebezpieczny odcinek ulicy w Słupsku

Czerwonym kolorem oznaczono obszar newralgiczny bardzo niewygodny dla kierujących z powodu jego konstrukcji i wyprofilowania

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie image-17-1024x508.png

“wypadkowy” odcinek kończy się na widocznym na zdjęciu przejściu

Ten znak poniżej pojawił się po ostatnim zdarzeniu w października 2018 roku. Jaki argument zadecydował ,czyżby statystyczny w postaci kolejnego zdarzenia? Nie przypuszczam bowiem historia zdarzeń jest długa.

Niżej – to samo miejsce jak na zdjęciu wyżej – znak B-33 (z jakakolwiek wartością niższa od normatywnej był przez wiele lat nieobecny. Moim zdaniem postawienie znaku o tak niskiej wartości bez uzasadnienia tżz jest nieprawidłowościa.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie image-20-1024x462.png

Z tego co wiem tylko w 2018 roku w tym miejscu wydarzyły się dwa groźne zdarzenia drogowe

W kwietniu 2018 r około godziny 19, na tym zakręcie ulicy Nad Śluzami w Słupsku doszło do groźnie wyglądającego wypadku. Kobieta kierująca samochodem marki Suzuki wpadła w poślizg i uderzyła w drzewo. Auto przewróciło się na lewy bok. Na szczęście kierującej nic się nie stało została jednak zabrana do szpitala na badania.

W październiku tego samego roku w tym samym miejscu kierujący volkswagenem na śliskiej jezdni przy niewielkiej prędkości wpadł w poślizg , stracił panowanie nad pojazdem, a pojazd przemieścił się na ścieżkę pieszo rowerową gdzie potracił rowerzyste który doznał obrazeń ciała.

Na zdjęciu poniżej (elipsa)- ktoś w 2009 roku nie dokończył roboty tj barierki ochronnej przez brak której w październiku 2018 roku samochód osobowy wpadł w poślizg, przejechał na pobocze i na ścieżkę pieszo rowerową gdzie potracił rowerzystę.

Brakującą barierę dokończono po październiku 2018 roku (poniżej)

Jakiego rodzaju metamorfoza dokonała sie we władzach miasta obecnie kiedy po tych bardzo grożnie wygladaj zdarzeniach po głośnych i licznych komentarzach prasowych (w portalu GP 24 można je dziś przeczytać) zdecydowano obniżyć dopuszczalna prędkość aż do 30 km/h. czy jest to wynik bada n czy też mentalna zmiana osób odpowiedzialnych za bezpieczeństwo uczestników ruchu którzy nie w prędkości ale w łamaniu prawa przez kierowców widzieli całe zło w tym miejscu.

Zmiana prędkości (obniżenie) do takiego poziomu nie powinno odbywaac się zw względów mentalnych ale z konkretnych badań i analiz. Chciałbym (a myślę ze także wielu uczestników zdarzeń w tym miejscu) się dowiedzieć co takiego zmieniło się od 2018 roku co spowodowało konieczność podjęcia takiej decyzji. Jeżeli niee ma oczywistych konkretnych powodów technicznych i merytorycznych to należało by się zastanowić czy za niektóre zdarzenia w tym miejscu nie odpowiada przynajmniej częściowo zarzadca ruchu? Choćby za zbyt krótka barierę postawioną w 2009 roku nie sięgającą do przejścia dla pieszych w miejscu gdzie w 2018 roku inny pojazd sforsował pobocze i wjechał na ciąg pieszo jezdny potrącając pieszego.

Jest wiele takich miejsc gdzie zdarzenia drogowe moga zaistnieć nie tylk z winy uczestnika ruchu. Kolejny raz powtórzę jako że dotcyhczas władza nie reaguje, zdarzenia drogowe w podobnych miejscach to może byc tylko kwestia czasu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Facebook
Facebook
SOCIALICON