Przejazd dla rowerzystów na skrzyżowaniu J.Piłsudskiego – Małczużyńskiego – oznakowany niezgodnie z prawem. Kolejny przykład z opisanych przeze mnie wcześniej.

Pozytywna reakcja Prezydenta Miasta – choć niewielkim zakresie zarządcy ruchu w sprawie zgłaszanych przeze mnie na blogu i FB zastrzeżeń i uwag do organizacji ruchu – przekonała mnie do zgłoszenia kolejnych, choć wolałbym aby to służby samorządowe w ramach cyklicznych przegladów okresowych likwidowały, absurdy, braki, niezgodności z prawem w organizacji ruchu

Na zdjęciu poniżej widoczna jest ulica Piłsudskiego w kierunku ulicy Sobieskiego. Po prawej stronie na skrzyżowaniu widoczny jest wlot z ulicy Małczużyńskiego w ulicę Piłsudskiego .

Dwa metry przed wlotem na ulicę Piłsudskiego znajduje się przejazd dla rowerzystów przez ulicę Małczużyńskiego oznakowany znakami poziomymi według symboli P-11 (wypełnionym kolorem czerwonym) oraz znakami poziomymi P-23 tuz przed wjazdem z drogi rowerowej na przejazd dla rowerzystów. Oznakowanie poziome byłoby prawidłowe i zgodne z prawem gdyby było uszczegółowieniem dla znaku pionowego D-6a którego niestety brakuje (od długiego czasu). Nie wiem czy to syndrom przypadku braku oznakowania takiego samego tylko w odniesieniu do pieszych D-6 (wlot z ulicy Słowackiego na ulicę Lutosławskiego -tam też od wielu lat występuje tylko oznakowanie poziome P-10 . mimo wielokrotnych uwag i zgłoszeń).

Wyjaśniałem na przykładzie Słowackiego – Lutosławskiego dokładnie i w oparciu o literę prawa , że oznakowanie pionowe w obu tych przypadkach jest obowiązujące a poziome tylko poprawiające bezpieczeństwo i że znaki pionowe D-6 i D-6a stosuje się w celu oznaczenia odpowiednio miejsca przeznaczonego do przechodzenia pieszych i przejeżdżania rowerzystów w poprzek drogi. Powierzchnię przejścia i przejazdu stanowi część drogi wyznaczona znakiem odpowiednio P-10 i P-11.

Władze miasta od lat uznają że właśnie ozankowanie odwrotne jest zgodne z prawem i jeżeli nie zmienią zdania to pozostawią oba przypadki Słowackiego – Lutosławskiego oraz Piłsudskiego – Małczużyńskiego tak jak jest. Ja natomiast co chwile będę o tym przypominał.

Obszar oznakowanego przejścia dla pieszych przed wlotem na ulicę (poprzedzającego przejazd dla rowerzystów) jest także nieprawidłowe.

Widoczne na zdjęciu wyżej przejście dla pieszych na prawej części jezdni (wlot na Piłsudskiego ) jest oznakowane znakiem poziomym P-10 podczas gdy to samo miejsce jest oznakowane znakiem pionowym według symbolu D-6b. To istotny błąd. Według definicji tego znaku – oznacza przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów które stosuje się w celu oznaczenia miejsca przeznaczonego do przechodzenia pieszych oraz miejsca przejeżdżania rowerzystów w poprzek drogi. Znak pionowy jest niewątpliwie nadrzędny do znaku poziomego i dla kierujących jest to informacja wprowadzajaca w błąd tzn że w tym miejscu mogą spodziewać się zarówno pieszych jak też rowerzystów podczas gdy mogą nie spodziewać się rowerzystoów na faktycznycm przejeździe dla rowerzystów oddalonym klikanascie metrów dalej ale nie oznakowanym znakiem pionowym D-6a .

Na końcu wpisu przykład niekonsekwencji oznakowania :

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie image-77.png
ul. Piłsudskiego a po prawej stronie wlot w ulicę Małcużyńskiego z przejazdem dla rowerzystów i z przejściem dla pieszych z brakami w oznakowaniu

Powyżej opis sytuacji także na zdjęciach – braku oznakowania dla rowerzystów i pieszych na skrzyżowaniu Piłsudskiego – Małcużyńskiego.

Niżej podobny przejazd dla rowerzystów i pieszych na wlocie Łady – Cybulskiego na ul Westerplatte.

Na tym zdjęciu niedawno oddany do użytku wlot ulicy Łady Cybulskiego ba Westerplatte. Dobrze oznakowany

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Facebook
Facebook
SOCIALICON