• Słupsk – Siemianice -Główczyce – Wicko po drodze wojewodzkiej nr 213 oraz Lębork – Wicko – Łeba po drodze wojewódzkiej nr 214. Okiem przeciętnego użytkownika i obserwatora ruchu drogowego

    Drogi mogą być bezpieczne, bardziej bezpieczne lub mniej bezpieczne -przy naszym udziale jako uczestników ruchu. Niestety pozostają jeszcze dwa elementy ruchu (pojazd i droga). Tam jednak choć coraz lepiej to jednak jeszcze jest wiele do zrobienia – można powiedzieć – myślałem że jest lepiej Okres wakacji i letniego wypoczynku powoduje, ze kierujący pojazdami liczniej niż po tym sezonie wyjeżdżają na drogi pojazdem nowym, starszym, sprawnym, mniej sprawnym i niesprawnym. Ze swoimi umiejętnościami i kwalifikacjami bardzo dobrymi, dobrymi, lub z wielkimi brakami – podążają na drogami najlepszymi jak autostrady i drogi ekspresowe, dobrym jak drogi krajowe, w gorszym stanie jak drogi wojewódzkie oraz na kategoriach dróg powiatowych i gminnych gdzie jakość…

    Możliwość komentowania Słupsk – Siemianice -Główczyce – Wicko po drodze wojewodzkiej nr 213 oraz Lębork – Wicko – Łeba po drodze wojewódzkiej nr 214. Okiem przeciętnego użytkownika i obserwatora ruchu drogowego została wyłączona
  • Nowy wzór karnetu na miejsce parkingowe – Czy wykupione? – Zastanawiam się ile z tego tytułu “wpada” gotówki do budżetu miasta.

    To wynik cichego przyzwolenia na łamanie prawa drogowego w Słupsku. Nie widziałem na paletach ani karnetu na te miejsca ani opłaty karnej za bezprawne zajęcie pasa drogowego. Takiej pozycji wykorzystania miejsc parkingowych w “Strefie płatnego parkowania” nie znalazłem w prawie miejscowym Rady Miejskiej Słupska dot Regulaminu strefy płatnego parkowania. Pewnie Prezydent Miasta nie przewidział opłaty karnej w takiej sytuacji bo palety to nie samochód a zarządca strefy nie może pobierać opłat za “parkowanie” palet. Parking (palet) w strefie płatnego parkowania przy ulicy Armii Krajowej w Słupsku Łamanie prawa w ruchu drogowym jest moim dyżurnym tematem na blogu bo przypadków łamana prawa i cichego przyzwolenia na takie praktyki jest aż nadto…

    Możliwość komentowania Nowy wzór karnetu na miejsce parkingowe – Czy wykupione? – Zastanawiam się ile z tego tytułu “wpada” gotówki do budżetu miasta. została wyłączona
  • To lustro odwraca uwagę kierującego od ruchu drogowego.

    Uszkodzone do niczego nie jest tam porzebnne Na tle tych gałęzi drzew – widoczność takiego lustra od ulicy Rzemieślniczej na “STOP-ie” nawet nie zniszczonego jest niewielka. To łatwo sprawdzic Widocznie łatwiej jest postawić niż usunąć lub naprawić . Nie mam wątpliwości ze lustro w takim stanie nie naprawiane przez wiele dni (a ekipy ZGK Jezierzyce w tym czasie na ulicy Spacerowej widziałem wiele razy) powoduje odwracanie uwagi kierujących od drogi bez żadnej korzyści. Być może specjaliści z ZGK liczą na to że skrawkami lustra pozostałymi na obrzeżach tego lustra da się jeszcze coś wypatrzeć. Moim zdaniem nawet przejrzeć się w tym lustrze nie można. Jestem przekonany że większą korzyścią byłoby…

    Możliwość komentowania To lustro odwraca uwagę kierującego od ruchu drogowego. została wyłączona
  • Ulica Lawendowa w Słupsku. Do jakiego znaku pionowego się stosować B-43 (30) czy B-33 (20) ?

    Tak naprawdę to ulica Lawendowa poprzez zamontowanie dużej ilości progów zwalniających utraciła dobry skrót z centrum na obrzeże miasta. Strumień pojazdów z tej ulicy “dzięki” progom został przesunięty w kierunku centrum miasta. To pytanie ewidentnie prawne niewątpliwie w imieniu uczestników ruchu – kieruję do Pani prezydent Miasta . Znak A-11 a “próg zwalniający” według zasady prawnej umieszcza się przed zastosowanymi na jezdni progami zwalniającymi..Na odcinku na którym zastosowano progi zwalniające , prędkość powinna być ograniczona do wartości przy której następuje łagodny przejazd przez próg zwalniający.Jeżeli progi zwalniające znajdują się w strefie ograniczonej prędkości (B-43) a przejazd przez nie – nie może odbywać się z prędkością wieksza lub równą ustalonej dla…

    Możliwość komentowania Ulica Lawendowa w Słupsku. Do jakiego znaku pionowego się stosować B-43 (30) czy B-33 (20) ? została wyłączona
  • Pięć najważniejszych zasad w ruchu drogowym w okresie letniego wypoczynku.

    Na zdjęciu tytułowym ładnie wygląda to słońce w półmroku nadchodzącej nocy – po dniu w którym temperatura była w granicach rekordów dla naszego regionu. To obraz zapowiadający dnia następnego temperatury w granicach 35 stopniu a na patelni słonecznej nawet do 50 stopni. Nawet jak się ma klimatyzacje w samochodzie, to jednak ma się także świadomość że nawierzchnia po której jedziemy może być podobnie niebezpieczna jak lodowa nawierzchnia w zimie. O poślizg tak samo nietrudno. ZASADA PIERWSZA Planujemy termin wyjazdu tak byśmy mieli możliwość technicznego przygotowania Swojego pojazdu do dłuższego podróżowania w różnych warunkach atmosferyczno – drogowych w zmieniajcych się natężeniach ruchu, w momencie zmiany warunków z terenów płaskich na górzyste…

    Możliwość komentowania Pięć najważniejszych zasad w ruchu drogowym w okresie letniego wypoczynku. została wyłączona
  • Kamień na drodze? Nie, nie -choć nie oszlifowny to jednak nie szlachetny. SKALECZYĆ MOŻE

    To prawda że Zarządca tej drogi może organizować ruch komunikacyjny i pieszy według posiadanych uprawnień. Nie może to jednak być ruch który dla kierujących pojazdami korzytających z tej drogi i z parkingu przy tej drodze stanowić zagrożenia bezpieczeństwa ruchu. To wjazd z drogi gminnej miejskiej – Ul. Mochnackiego Naprzeciw przychodni lekarskiej “Salus”. To droga wewnętrzna – prawdopodobnie pod zarządem Spółdzielni Mieszkaniowej “Dom nad Słupią” a na wlocie tej drogi znak pionowy droga wewnętrzna (choć brakuje na tym znaku oznaczenia zarządcy) oraz znak pionowy Parking z tabliczką o sposobie parkowania. Wodoczny na pasie ruchu tej drogi wielki kamien jeszcze nie tak dawno zalegał nie na drodze lecz na trawniku i krawężniku…

  • Pierwsze powroty z wakacji (oby wszystkie były bezpieczne i udane)

    Pięć podstawowych zasad podczas wyjazdu wakacyjnego To tytuł z poniższym zdjęciem z mojego wpisu z dnia 26.06.2019 r zasadach jakie winny towarzyszyć w ruchu drogowym w czasie wyjazdu wypoczynkowego. Także apel o dobre traktowanie zwierząt w czasie takich podróży. Dziś także o wakacyjnych podróżach ale tym razem o jednym z pierwszych powrotów. Setki kilometrów drogowego dojazdu do portu lotniczego własnym pojazdem by zdążyć na rejs lotniczy do upragnionego miejsca odpoczynku oddalonego nawet tysiące kilometrów od miejsca zamieszkania – w jednym ze śródziemnomorskich kurortów. Byle nie w pośpiechu bo nigdy nie wiadomo co nam na drodze może się wydarzyć a przecież samolot nie będzie czekał. Żeby tylko czegoś nie zapomnieć bo…

    Możliwość komentowania Pierwsze powroty z wakacji (oby wszystkie były bezpieczne i udane) została wyłączona
  • Dalszy ciąg dyskusji: Drzewa na poboczu.

    Nie czekajmy aż wydarzy się nieszczęscie Kilkanaście dni wcześniej na moim blogu napisałem komentarz (jak wyżej na zdjęciu) po dyskusji która odbyła się w Redakcji Słupskiej Radia Koszalin pod nazwą “Drzewa na poboczu drogi – za czy przeciw”. Do tego tematu zmuszony byłem powrócić jako że z wymienionych w statystyce mojego blogu , ten temat z dziesięciu najbardziej poczytnych jest na drugim miejscu. Przez okres pracy w Wojewidzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Słupsku – byłem jednoczeesnie Członkiem POMORSKIEJ RADY BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO WOJEWODZTWA POMORSKIEGO – ORGANU KTÓRY ZNAJDUJE SIE W STRUKTURZE WOJEWODZTWA POMORSKIEGO. Wielokrotnie przy okazji analizy zdarzeń drogowych w Województwie Pomorskim – podnoszono temat dużej ilości tragicznych zdarzeń drogowych…

  • Nieczynna sygnalizacja świetlna przy przejściu na ulicy Kaszubskiej w Słupsku -Przed czym ostrzegają znaki pionowe ostrzegawcze A- 29 “sygnały świetlne” ?

    Pani Prezydent Miasta Słupska. Jak zwykle oświadczyć po raz kolejny pragnę – że mojego bloga prowadzę w jednym tylko celu – w celu podejmowania działań, publikacji i edukacji w takim zakresie jaki wynika z przepisów prawa drogowego i wskazuję na błędy w organizacji ruchu i w stosowaniu prawa nie tylko przez uczestników ruchu drogowego ale także przez tych którzy taki ruch organizują i są odpowiedzialni za to że ten ruchu jest zorganizowany z naruszeniem prawa i za to że na zgłoszenia o naruszeniach prawa nie reaguja. Sposób urządzania i organizacji samorządu także w imieniu i na rzecz wspólnoty samorządowej także w zakresie ruchu drogowego każdy gospodarz gminy może realizować tak…

  • 10 minut obserwacji skrzyżowania Szczecińska – Małcużyńskiego po wdrożeniu zakazu skrętu w lewo. (znak zakazu B-21). Dwa tygodnie po moim pierwszym dość krytycznym wpisie.

    Optymistycznie na początku mojej obserwacji tego obszaru. 26 lipca 2019 w moim wpisie (proszę zapoznać się na niniejszym blogu) wskazałem jak na zdjęciach nr 1 i 2 poniżej – jak wiele zrobiono by kierujący po pierwsze nie zostali poinformowani kilka dni wcześniej o zmianie organizacji ruchu a po drugie sposób tej organizacji poprzez znak pionowy F-10 (kierunki na pasach ruchu ) nie pokazali kierującym bo ukryli ten znak w gęstwinie liści drzew a ponadto ustawili ten znak niezgodnie z przepisami bowiem winien być stawiony do 50 metrów od oznakowania poziomego na jezdni\ Jednak w tym przypadku dokonano dość szybko usunięcia tych nieprawidłowości jak na zdjęciach 1 A i 2A i…

    Możliwość komentowania 10 minut obserwacji skrzyżowania Szczecińska – Małcużyńskiego po wdrożeniu zakazu skrętu w lewo. (znak zakazu B-21). Dwa tygodnie po moim pierwszym dość krytycznym wpisie. została wyłączona
  • Przychodnia Salus w Siemianicach przy ulicy Rzemieślniczej 10 . Nareszcie funkcjonuje. Ale jak do niej trafić. Zapytajmy.

    Długo czekaliśmy i i stało się faktem. Przychodnia Salus w Siemianicach już przyjmuje pacjentów. Nie tylko z Siemianic bo możliwość wyboru lekarza jest oczywista Tubylcy z Siemianic i okolicznych Sołectw szybko znajdą przychodnię ale pacjenci z dalszych odległości mogą nieco pobłądzić zanim staną na progu tej niewielkiej ale jak sądzę – po pierwszej wizycie – przyjaznej z racji zatrudnionego tam personelu – Poradni. Przychodnia rozpoczęła działalność już od 1 lipca lecz przez okres całego miesiąca nie doczekał informacji drogowych jak do tej przychodni dojechać. Wystarczyło by kilak znaków drogowskazowych by łatwiej było się poruszać pieszo i pojazdami. Sugeruję Pani Wójt u Klinice Salus aby przynajmniej na wlotach w ulicę Rzemieślniczą…

    Możliwość komentowania Przychodnia Salus w Siemianicach przy ulicy Rzemieślniczej 10 . Nareszcie funkcjonuje. Ale jak do niej trafić. Zapytajmy. została wyłączona
  • Zakaz skrętu w lewo Szczecińska – Małcużyńskiego B-21 łamany nagminnie.

    To naprawdę wynika z atmosfery tolerancji dla przykładów organzacji ruchu niezgodnych z prawem, dla naruszania przepisów ruchu drogowego i brakiem egzekwowania tego nowego zakazu w słupskim środowisku. Z Głosu Pomorza z dnia 27-28 lica 2019 roku. pt. W Małcużyńskiego nie skręcamy? Znaki są, ale kierowcy je ignorują :Cyt. –Policjanci mają zwracać baczną uwagę na to skrzyżowanie – powiedziała Monika Sadurska, oficer prasowy słupskiej komendy policji. W każdym przypadku będziemy reagować – dodała. Policjanci nie chcą powiedzieć, czy każdy z łamiących przepisy dostanie mandat, czy na początku będą tylko pouczenia. Zadbamy by na drodze było bezpiecznie – ostrzega rzecznik policji. Poniżej dwa przypadku naruszenia zakazu B-21 w tym samym czasie W…

    Możliwość komentowania Zakaz skrętu w lewo Szczecińska – Małcużyńskiego B-21 łamany nagminnie. została wyłączona
  • 1 sierpnia 2019 roku. Jeszcze tylu ofiar śmiertelnych i rannych jak dziś na drodze nie widziałem. To jednak tylko i na szczęście obraz rekonstrukcji wydarzeń przy ulicy Partyzantów w Słupsku i jako inscenizacja z Powstania Warszawskiego z przed 75 laty i jako hołd ok. 300 rekonstruktorów i mieszkańców regionu Słupskiego dla BOHATERÓW WARSZAWY.

    Powie ktoś – że miejsce mojego bloga nie pasuje do tła historycznego wspominanych wydarzeń. Na ewentualne pytanie w tym zakresie odpowiedż mam tylko jedną. Tam w Warszawie i tu w Słupsku główne wydarzenia odbywały się właśnie na drogach choć inne było przeznaczenie tych dróg. Walczono o każdy dom, o każdą ulice aby właśnie dziś i w przyszłości ulice i drogi służyły wyłącznie do pokojowego transportu i komunikacji. Chwała Bohaterom Warszawy w 75 rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego Byłem, widziałem a nawet w pewnym momencie łzy samoistnie zmoczyły mi policzki bo serce mi ścisnęło. Dopiero dziś przypatrując się rekonstrukcji (na szczęście tylko rekonstrukcji) zdarzeń z Warszawskiego Powstania na ulicy Partyzantów w Słupsku,…

    Możliwość komentowania 1 sierpnia 2019 roku. Jeszcze tylu ofiar śmiertelnych i rannych jak dziś na drodze nie widziałem. To jednak tylko i na szczęście obraz rekonstrukcji wydarzeń przy ulicy Partyzantów w Słupsku i jako inscenizacja z Powstania Warszawskiego z przed 75 laty i jako hołd ok. 300 rekonstruktorów i mieszkańców regionu Słupskiego dla BOHATERÓW WARSZAWY. została wyłączona
  • Lustra drogowe kosztowne i mało skuteczne ale dobry cel dla wandali…

    Kilka miesięcy temu napisałem wpis o tytule jak wyżej. Dziś publikuje ponownie ten wpis z potwierdzeniem moim obaw i spostrzeżeń . Oto zdjęcie poniżej wykonane w dniu 1.08.2019 roku na ty, samym skrzyżowaniu jak opisane na poprzednim wpisie (Rzemieślnicza – Spacerowa w Siemienicach) na którym widnieje zniszczone lustro drogowe. Nie dość moim zdaniem że takie urządzenie nie poprawia bezpieczeństwa a nawet zniekształca rzeczywista perspektywę widoczności to jego brak z powodu przyzwyczajenie jeszcze bardziej pogarsza BRD na tym skrzyżowaniu. Namawiam Pania Wójt Gminy Słupsk aby pochyliła się nad moimi propozycjami z wcześniejszych wpisów w tym zakresie Na tytułowym zdjęciu – skrzyżowanie Spacerowa – Rzemieślnicza w Siemianicach z lustrem drogowym mającym poprawić…

    Możliwość komentowania Lustra drogowe kosztowne i mało skuteczne ale dobry cel dla wandali… została wyłączona
  • Progi zwalniające – potrzebne ale trzeba wiedzieć gdzie je instalować i jak z nich korzystać bez szkody dla samochodu i dla środowiska w którym funkcjonują

    O progach zwalniających które w Słupsku przy ulicy Lawendowej zainstalowano w takim miejscu i w takiej ilości bez bezpośredniego związku z celem dla którego takie progi się instaluje i co dokładnie zostało opisane przez twórców tego rodzaju urządzeń wspomagających bezpieczeństwo ruchu na drogach – napisałem dość szeroko w innych wpisach tego bloga udawadniajac że przy uliucy Lawendnowej nie porpawiono bezpieczeństwa ruchu bo tam żadnego zagrożenia nie było, natomiast zlikwidowano bardzo wygodny skrót omijający centralne i zagęszczone ruchem centralne obszary miasta Słupska poprzez wyrugowanie znaczącej ilości pojazdów z tej ulicy, bo nie możliwe jest podskakiwanie na ostrych progach kilkanaście razy na odcinku ok 800 metrowym. Absurd progowy przy ulicy Lawendowej w…

    Możliwość komentowania Progi zwalniające – potrzebne ale trzeba wiedzieć gdzie je instalować i jak z nich korzystać bez szkody dla samochodu i dla środowiska w którym funkcjonują została wyłączona
  • C-2 “nakaz jazdy w prawo za znakiem” – Ustawić ten pionowy znak łatwo. Gorzej z egzekwowaniem treści prawnej tego znaku nakazu.

    Wyjazd spod NETTO przy ul. Kaszubskiej Wpis pod tytułem jak niżej umieściłem na blogu 16 maja po zaobserwowaniu naruszania znaku nakazu C-2 podczas wyjazdu z obszaru NETTO na ulicę Kaszubską uznałem że policja wystawi tam od czasu do czasu patrol w celo przypomnienia niektórym kierującym pojazdów – co oznacza znak pionowy nakazu C-2 i jak należy się zachować kiedy stanie na ich drodze. Netto – wyjazd na ulicę Kaszubską w lewo (nagminne łamanie prawa drogowego) – wpis o takim tytule na moim blogu 16 maja 2019 Dla przypomnienia grafika tego znaku i jego definicja (można też sięgnąć po mój wpis z 16 maja br) Cóż tam znak – nie widzą…

    Możliwość komentowania C-2 “nakaz jazdy w prawo za znakiem” – Ustawić ten pionowy znak łatwo. Gorzej z egzekwowaniem treści prawnej tego znaku nakazu. została wyłączona
  • Znak pionowy B-21 “zakaz skrętu w lewo” – Szczecińska – Małcużynskiego od 26.07.2019 jest faktem.

    Czy tak ukryte oznakowanie znakami “zmiana organizacji ruchu” oraz F-10 “kierunki na pasach ruchu” ma udowodnić że to kierujący w każdym przypadku są winni zdarzeń? Około godziny 13.30 jestem w obszarze tego skrzyżowania z ciekawości czy nowa organizacja ruchu w praktyce będzie respektowana przez kierujących i czy można stwierdzić czy znak B-21 poprawił bezpieczeństwo ruchu na co liczyła Prezydent Miasta Słupska. Paradoksalnie jadąc od strony ronda 11 listopada -Szczecińskiej w dół do skrzyżowania na którym doszło do zmiany organizacji ruchu będą już na wysokości pierwszego znaku B-21 po prawej stronie drogi uznałem że brakuje oznakowania w postaci znaku uzupełniającego F-10 (kierunki na pasach ruchu)do znaków poziomych P-8 oraz znaku pionowego…

    Możliwość komentowania Znak pionowy B-21 “zakaz skrętu w lewo” – Szczecińska – Małcużynskiego od 26.07.2019 jest faktem. została wyłączona
  • Już za chwilę ten znak pionowy B-21 – jako panaceum Prezydenta Miasta Słupska na poprawę bezpieczeństwa na skrzyżowaniu Szczecińska -Kossaka – Małcużyńskiego

    Do władz każdego samorządu także do Prezydenta Miasta Słupska należy podjęcie ostatecznej decyzji w zakresie organizacji ruchu na administrowanym obszarze jakiego rodzaju te decyzje w tym zakresie zostaną podjęte – ale za wszystkie decyzje w zakresie organizacji ruchu jeżeli sa one niezgodne z prawem – tenże organizator ruchu ponosi pełna odpowiedzialność Tak jak władze miasta maja prawo do podejmowania w tym zakresie ostatecznych decyzji – tak też każdy obywatel, każdy uczestnik ruchu (do nich także ja się zaliczam) ma prawo do wyrażania opinii co do przedstawianych czy też realizowanych propozycji organizacji ruchu. W miesiącu maju 2019 roku w ramach dość żywej dyskusji o przyszłości organizacji ruchu na wymienionym w tytule…

  • Przejazd dla rowerzystów na skrzyżowaniu J.Piłsudskiego – Małczużyńskiego – oznakowany niezgodnie z prawem. Kolejny przykład z opisanych przeze mnie wcześniej.

    Pozytywna reakcja Prezydenta Miasta – choć niewielkim zakresie zarządcy ruchu w sprawie zgłaszanych przeze mnie na blogu i FB zastrzeżeń i uwag do organizacji ruchu – przekonała mnie do zgłoszenia kolejnych, choć wolałbym aby to służby samorządowe w ramach cyklicznych przegladów okresowych likwidowały, absurdy, braki, niezgodności z prawem w organizacji ruchu Na zdjęciu poniżej widoczna jest ulica Piłsudskiego w kierunku ulicy Sobieskiego. Po prawej stronie na skrzyżowaniu widoczny jest wlot z ulicy Małczużyńskiego w ulicę Piłsudskiego . Dwa metry przed wlotem na ulicę Piłsudskiego znajduje się przejazd dla rowerzystów przez ulicę Małczużyńskiego oznakowany znakami poziomymi według symboli P-11 (wypełnionym kolorem czerwonym) oraz znakami poziomymi P-23 tuz przed wjazdem z drogi…

  • Święty Krzysztof – Patron kierowców i podróżujacych- pewnie robi co może – ale nie jest w stanie dostrzec każdej arogancji i każdej głupoty kierowców w ruchu drogowym.

    Św. Krzysztof – patron kierowców i podróżujacych w 24 dniu lipca (czwartek) -Święty Krzysztofa – Patrona wszystkich kierowców i podróżujących obchodzi swój dzień. Dla wierzących którzy Świętych uznają za wielka watość – modlitwa i prośby o bezpieczeństwo na drogach z pewnością maja sens ale czy ta wiara nie powinna być wspierana poprawnym zachowaniem na drogach ? Św. Krzysztof – patron kierowców i podróżujących

    Możliwość komentowania Święty Krzysztof – Patron kierowców i podróżujacych- pewnie robi co może – ale nie jest w stanie dostrzec każdej arogancji i każdej głupoty kierowców w ruchu drogowym. została wyłączona
  • A jednak, absurd drogowy opisany przeze mnie na tym blogu oraz wielokrotnie na FB został przez Prezydenta Miasta dostrzeżony i zlikwidowany.

    Po dokładnie czterech miesiącach – od mojego wpisu znak B-33 -ograniczenie prędkości do 60 km/h kilkadziesiat metrów w kierunku Słupska za Biedronka -otrzymuje sąsiada (znak B-42 koniec zakazów). To oznacza że prędkość na takim samym odcinku ze Słupska do Siemianic (do Biedronki), jak z Siemianic do Słupska (od Biedronki) teraz wynosi 90 km/h. Dla zainstalowania jednego znaku B-42 po prawie 120 dniach wskazania przeze mnie tego absurdu nie znajduję uzasadnienia choć za to dziękuję bo przecież o bezpieczeństwo tu chodzi . Jeżeli tak długo będzie trwało usuwanie braków prawnych, nieprawidłowości, i błędów wszystkich wskazanych przeze mnie na blogu to już się boje ile dni zarzadca ruchu będzie potrzebował na ich…

    Możliwość komentowania A jednak, absurd drogowy opisany przeze mnie na tym blogu oraz wielokrotnie na FB został przez Prezydenta Miasta dostrzeżony i zlikwidowany. została wyłączona
  • Powrót na skrzyżowanie St. Banacha – B. Chrobrego

    25 kwietnia 2019 roku zamieściłem na niniejszym wpis pod tytułem, jak niżej. Impulsem do napisania tego wpisu było groźnie wyglądające zdarzenie drogowe na tym skrzyżowaniu i dyskusja w prasie oraz w internecie na temat przyczyn zaistnienia tego zdarzenia oraz ewentualnego wpływu infrastruktury drogowej i organizacji ruchu w tym miejscu na zaistnienie tego zdarzenia. Pytany przez dziennikarzy o o moje zdanie na temat tego co się stało postanowiłem skomentować to zdarzenie a moim blogu. W poniższym artykule wskazałem na złe oznakowanie tego miejsca, braki prawne w oznakowaniu odcinka ulicy Banacha do skrzyżowania na którym doszło do zdarzenia. Przedstawiłem moje sugestie które miały by poprawić bezpieczeństwo na tym wężle. Przede wszystkim zwróciłem…

    Możliwość komentowania Powrót na skrzyżowanie St. Banacha – B. Chrobrego została wyłączona
  • P-21 (znak drogowy poziomy obszaru wyłączenia) chyba w świadomości kierujących autobusami NORD Ekspres wraca do łask) Przynajmniej w kontekście dworca PKP i wyjazdu na ul Kołłataja.

    Poniżej miejsce w którym codziennie od wielu lat dochodziło do popełniania wykroczenia drogowego podczas realizacji rozkładu jazdy komunikacji autobusowej firmy NORD -EKSPRES bo jak tłumaczyli mi kierowcy tak nakazywał im Zarząd firmy. Trudno było mi przekonać kierowców we wpisach na blogu i na Facebocku że to nie zarząd firmy a kierujący poszczególnymi autobusami na liniach naruszają przepis prawa o ruchu drogowym tj wjeżdżając na obszar wyłączony według znaku P-21 zagrażając bezpieczeństwu ruchu. Niżej fragment jednego ale szczegółowego wpisu na moim blogu z uzasadnieniem na czym polega naruszanie przepisu prawa o ruchu drogowym w tym miejscu – przez kierujacych autobusami Nord Ekspres. W miejscu tym miały miejsce wcześniej zdarzenia drogowe z…

    Możliwość komentowania P-21 (znak drogowy poziomy obszaru wyłączenia) chyba w świadomości kierujących autobusami NORD Ekspres wraca do łask) Przynajmniej w kontekście dworca PKP i wyjazdu na ul Kołłataja. została wyłączona
  • Policjanci od rana pracują przy kolejnym zdarzeniu drogowym z udziałem rowerzysty. Słupsk ul Kaszubska (przy skrzyżowaniu z ul Owocowa -Drzymały)

    Rowerzysta znów potracony na przejeżdzie dla rowerzystów przez jezdnie Wczoraj umieściłem wpis a w podtytule jak wyżej. Dziś rano na FB podzieliłem się z rowerzystami uwagą aby nie wykorzystywać z nadmierną gorliwością swoich uprawnień z kierującymi pojazdami jeżeli Wasze drogi krzyżują się z drogami pojazdów samochodowych. Nie znam przypadku że to kierujący pojazdem w zderzeniu z rowerzystą jest poszkodowanym I nie ważne że kto ma pierwszeństwo. Niestety rowerzyści w ruchu drogowym są przez wielu traktowani jako zło konieczne i uczestników ruchu drugiej kategorii. Ponadto rowerzysta bardzo często jest mniej widoczny na swoich drogach niż pojazd na jezdni zawsze będzie. Dwie godziny później jadąc ulicą Kaszubska (przy skrzyżowaniu z ul.Owocową) na…

    Możliwość komentowania Policjanci od rana pracują przy kolejnym zdarzeniu drogowym z udziałem rowerzysty. Słupsk ul Kaszubska (przy skrzyżowaniu z ul Owocowa -Drzymały) została wyłączona
  • Czyżby obietnice Wójt Gminy Słupsk Pani Barbary Dykier – obliczone są na krótką pamięć mieszkańców Gminy?

    Droga zbiorcza ulicy Spacerowej – odcinek od ul Akacjowej do Miejskiej z obsługą regularnej komunikacji autobusowej. Bardziej trakt spacerowo – rekreacyjny. Tu już miały być latarnie uliczne, chodnik i droga rowerowa – Obietnica niespełniona od 2016 roku a jest już nowa Redzikowo – Jezierzyce Poniższa obietnica Pani Wojt – to całkiem świeża bo z ostatnich kilkunastu dni i jeszcze przez jakiś czas będzie rozbudzała umysły mieszkańców gminy w sensie pozytywnym , ba, nawet mieszkańców sąsiednich gmin z obszaru drogi wojewódzkiej 213 Dla przypomnienia wystarczy wpisać w wyszukiwarkę mojego bloga. choćbu początek niniejszego wpisu. . Droga Redzikowo – Jezierzyce – za 10 mln zł ale bez perspektywy terminowej i finansowej –…

  • Od samego rana przykre zdarzenia drogowe

    Rowerzysta znów potracony na przejeżdzie dla rowerzystów przez jezdnie Cztery godziny wcześniej umieściłem na FB posta jak niżej. Było wtedy pochmurno, deszczowo, ślisko na drodze i wietrznie. Aura “sprzyjająca” niechcianym zdarzeniom drogowym Przy takie pogodzie jak dzis pewnie wielu wczasowiczów tych z krótkoterminowym odpoczynkiem przy dzisiejszym załamaniu pogody podejmie decyzje o powrocie do domu. Zagrożenia w ruchu są duże. proponuję pamiętać o zasadach bezpiercznego powrotu i większej pokory na drodze. Pamietajcie. Lepiej przyjechac 30 minut póżniej niż 30 lat za wcześnie. Przed chwilą na skrzyżowaniu Szczecińskiej i Sobieskiego niestety zobaczyłem zdarzenie drogowe choć szczegółów nie znam bo nie chciałem utrudniać policji znajdującej się już na miejscu zdarzenia. Niewątpliwie w zdarzeniu…

    Możliwość komentowania Od samego rana przykre zdarzenia drogowe została wyłączona
  • Komentarz dnia do artykułu z dnia 11.07.2019 pt Drzewa i liście rosna – znaki drogowe pionowe niestety nie.

    Znaki drogowe wszystkich kategorii – (poziome , pionowe) to podstawy poruszania się po drogach. O ile normy, przepisy prawa o ruchu drogowym to przeważnie reguły zawarte w kodeksie które powinno się znać ale niekoniecznie widać je bezpośrednio na szlaku po którym się poruszamy. Ponadto w prawie o ruchu drogowym obowiązuje hierarchia ważności a tu niewątpliwie priorytet posiadają znaki drogowe i poziome na jezdni lub obok jezdni i te należy bezwzględnie znać ale też zarządcy drogo mają obowiązek dochować staranności w ich umieszczaniu na drodze a więc ich sytuowanie i organizacja ruchu według zasad i norm obowiązujących w prawie o ruchu drogowym (warunki umieszczania znaków i sygnałów drogowych).Nie wystarczy umieszczać znaków…

    Możliwość komentowania Komentarz dnia do artykułu z dnia 11.07.2019 pt Drzewa i liście rosna – znaki drogowe pionowe niestety nie. została wyłączona
  • Drzewa i liście rosną. Znaki drogowe pionowe niestety nie.

    Dwa dni temu skomentowałewm głos słuchaczki w audycji radia Koszalin -redakcja w Słupsku dot. nisko rosnących drzew z opadającymi na chodnik gałęziami przy ul. zachodniej (do nowego cmentarza) . Nie zgodziłem się na moim blogu z tą słuchaczka ponieważ zasugerowałenm jej aby zjechała rowerm z chodnika na jezdnię bo tam na tym chodniku zgodnie z prawem jeździć nie wolno. Do mojego wpisu na Facebocu natychmiast komentarz dodała inna bardzo aktywna internautka pisząc: “zapraszam na Wolności, Al. 3 go Maja 1, część drzew ma już ułamane gałęzie. Tylko nie chodzi o to żeby je łamać. Trzeba je umiejętnie podcinać. Podobnie jest na Kołłątaja. Przykładów można mnożyć….” PROBLEM JEDNAK W SKALI MIASTA…

  • Droga 213 – Słupsk – Siemianice – od dawna kłopotliwa dla uczestników ruchu, zarządcy drogi i samorządowego gospodarza terenu – ale na znakach drogowych nikt nie oszczędza.

    Droga Wojewódzka 213 na ostatnim odcinku przed Słupskiem przebiega przez mocno zurbanizowany teren z miejscowością Siemianice (Miasto Słupsk graniczy z miejscowością Siemianice) -zdjęcie poniżej Droga ta w obsłudze regionu słupskiego ma duże znaczenie szczególnie w zakresie ruchu turystycznego i ekonomiczne w zakresie drogi zbiorczej na długim odcinku Łeba – Główczyce – Smołdzino do Słupska obsługującej drogi dojazdowe do pracy do Słupska jako stolicy regionu Słupskiego. Szybkie tempo urbanizacji obszarów przyległych do dw 213 w ostatnich latach nie pobudziło kolejnych władz samorządowych gmin zainteresowanych obsługą tych terenów do inwestowania w transport i komunikację wyprzedająco co najmniej w takim zakresie jak rozwój budownictwa mieszkaniowego w miejscowościach i osiedlach z których wyprowadzano ruch…

    Możliwość komentowania Droga 213 – Słupsk – Siemianice – od dawna kłopotliwa dla uczestników ruchu, zarządcy drogi i samorządowego gospodarza terenu – ale na znakach drogowych nikt nie oszczędza. została wyłączona
  • Ul. Zachodnia w Słupsku (do cmentarza) według słuchaczki słupskiej Redakcji Radia Koszalin – dojazd rowerem do cmentarza z powodu zwisających na chodniku gałęzi – mocno utrudniony.

    Gorący temat – komentarz A ja mówię – rowerzystka przesadza i jednocześnie jadac rowerem po tym chodniku narusza prawo, Ta zieleń niska i średnia przy tej drodze na cmentarz wygląda soczyście i okazale. Niech sobie tam rośnie – moim zdaniem W czasie jazdy pojazdem na trasie Słupsk – Bruskowo przed skrzyżowaniem z ul Zachodnia usłyszałem w prowadzonej przez Red. Andrzeja Watemborskiego głos słuchaczki która skarżyła się że nie może jechać rowerem ulicą Zachodnią bo na chodniku zwisające nisko gałęzie drzew uniemożliwiają jazdę po chodniku. Z czystej ciekawości wjechałem w ulicę Zachodnią i istotnie stwierdziłem że część chodnika po lewej stronie drogi jest dość mocno przysłonięta dość spore drzewa stojące przy…

    Możliwość komentowania Ul. Zachodnia w Słupsku (do cmentarza) według słuchaczki słupskiej Redakcji Radia Koszalin – dojazd rowerem do cmentarza z powodu zwisających na chodniku gałęzi – mocno utrudniony. została wyłączona
  • W tytule artykułu GP 24 z dnia 5.07.2019 roku – “Rower miejski dla Słupska odjechał ” Aleksandra Radomskiego – W moim przekonaniu nigdy do Słupska nie przyjechał i nie sądzę aby kiedykolwiek to nastąpiło

    KOMENTARZ Słupski rower miejski miał być ewenementem na skalę Polski tak jak ewenementem miał być “importowany” Robert Biedroń na stanowisko Prezydenta Miasta Słupska na jedną tylko kadencję – pomysłodawca tego roweru. Z racji moich zawodowych relacji w tym okresie uważnie śledziłem bojowe w tym zakresie poczynania Prezydenta i jego współpracowników a głównie mianowanego w ratuszu człowieka “oficera rowerowego”. Jednak już na pierwszej poważnej konferencji prasowej ówczesnego prezydenta chyba w 2017 roku w otoczeniu stacji eksperymentalnej rowerów w Słupsku informacje podane przez Prezydenta i jego ekipę (niektóre podane poniżej) wydawały się na tyle niewiarygodne , że aż dziwne że tak mocno były podgrzewane w okresach następnych aż w końcu w sytuacji…

  • Nowe urządzenia do sygnalizacji świetlnej przy ulicy Kaszubskiej – mimo absolutnego priorytetu ich montażu – nie działają.

    Z pogranicza felietonu Gdy zamieściłem 30 kwietnia 2019 roku wpis na niniejszym blogu i kolejne w związku z trwającym od lat absurdu drogowego przy ulicy Kościuszki polegające na nagłej zmianie przebiegu jednego pasa ruchu po likwidacji przystanku MZK istotnie pogarszającej bezpieczeństwo na ulicy T. Kościuszki – otrzymałem od internautki zamieszkałej w obszarze ulic Kaszubska – Na Skarpie do tego wpisu komentarz na FB o następującej treści: “…Kościuszki to pryszcz! Kaszubska to masakra! Żeby wyjechać z podporządkowanej trzeba czekać …20 min., o wypadkach nie wspomnę!…  Ten wpis to oczywiście głos mieszkanki (uczestniczki ruchu) na coraz większe utrudnienia a nawet chwilowe paraliże komunikacji wzdłuż drogi wojewódzkiej 213 Słupsk- Siemianice i dalej. Moją…

  • Liczniki odliczania czasu do zmiany sygnałów świetlnych na słupskich sygnalizatorach

    To dobry pomysł do realizacji – ale JUŻ NIECO SPÓŻNIONY do dyskusji – bo ta trwała w Polsce od kilku lat tak ze z inicjatywy WORD-ów z Polski z pozytywnymi wnioskami w szczególności w zakresie przekonania organów Rzadowych że wdrażanie takich urządzeń technicznych wspierajacych bezpieczeństwo ruchu nie wymaga zmiany prawa o ruchu drogowym. Informacja w Słupskiej Redakcji Radia Koszalin dotycząca pomysłu montowanie liczników czasu trwanie wyświetlanego sygnału na sygnalizatorze oraz wypowiedż dla tego radia zastępcy Prezydenta Miasta o konieczności konsultacji społecznych w tej sprawie jest mocni spóżniona o kilka lat bo przez ostatnie lata przewineła się w Polsce ale także w regionie koszalińskim i słupskim fala gorącej i polemicznej dyskusji…

  • Osiedle Unii Europejskiej wzdłuż drogi wojewodzkiej 213. Czy tak się rozwija jak rozważałem w moich wpisach z dnia 21 i 23 stycznia 2019 roku pod tytułami jak niżej?

    “Osiedle Unii Europejskiej przy ulicy Kaszubskiej w Słupsku – rusza proces inwestycyjny“ “Osiedle Unii Europejskiej na szlaku z ulicy Kaszubskiej w Słupsku do Siemianic” Ten wpisy warto sobie przypomnieć. Wtedy gdy pisałem – był spór co do organizacji ruchu w związku z budową Biedronki na styku granic Siemianic z miastem Słupsk. Trwały dyskusje na temat organizacji ruchu w związku z rozpoczynającą się budową NETTO obok stacji paliw przy ul Kaszubskiej w Słupsku czy wreszcie planami budowy tzw czerwonej torebki dziś już nazwanej “starą cegielnią”. Ostre dyskusje trwały w związku z coraz większymi utrudnieniami na odcinku drogi wojewódzkiej 213 i z obawami ze szybko tworzona infrastruktura handlowo uslugowa z wlotami na…

    Możliwość komentowania Osiedle Unii Europejskiej wzdłuż drogi wojewodzkiej 213. Czy tak się rozwija jak rozważałem w moich wpisach z dnia 21 i 23 stycznia 2019 roku pod tytułami jak niżej? została wyłączona
  • Droga Redzikowo – Jezierzyce – za 10 mln zł ale bez perspektywy terminowej i finansowej – a co z obietnicami Pani WÓJT z ul. Rybacka, Spacerowa, Pogodna?

    Pani Wójt Gminy Słupsk – Barbara Dykier za pośrednictwem Radia Gdańsk informuje mieszkańców swojej gminy, że gotowy jest projekt drogowego ringu Jezierzyce – Redzikowo który w niewiadomej perspektywie czasowej i finansowej ma stanowić obwodnicę dla Siemianic przez Jezierzyce do Redzikowa a dalej do krajowej szóstki w obu kierunkach. Cytuję część wypowiedzi Pani Wójt za Radiem Gdańsk: “Inwestycja pozwoli odciążyć ruch na najbardziej zakorkowanych ulicach Słupska – Kaszubskiej i Kościuszki -Złożyliśmy już dwa wnioski o dofinasowanie tego projektu. Dzięki tej drodze mieszkańcy gminy Główczyce a także gminy Smołdzino będą mogli łatwiej dostać się do drogi krajowej nr 6… słupski projekt już istnieje , potrzebne są tylko pieniądze. Mogą one być pozyskane…

  • Smierć czekała na przystanku – kolejny raz na drodze krajowej nr 6 w regionie słupskim

    Z rubryki “Wypadki drogowe” – okiem biegłego Ta tragedia zdarzyła się w sobotę, w lutym 2017 roku około godz. 20.00  na drodze krajowej nr 6  w obrębie skrzyżowania do miejscowości Stara Dąbrowa na przystanku autobusowym. W miejscu tym ustalona dopuszczalna prędkość pojazdów wynosiła 70 km/h. Była pora wieczorowa,padał słaby deszcz. Szóstka bardzo młodych ludzi ze Słupska i okolic umówiła się na wyjazd samochodem kolegi do miejscowości w kierunku Lęborka. Kierowcą dość mocno zużytego pojazdu BMW 530 D (rok produkcji 1998) jest bardzo młody człowiek zaledwie 23 letni. Oprócz kierującego pojazdem tym poruszały się także 4 inne młode osoby – trzy dziewczyny i dwóch mężczyzn. Stan jego auta według opinii technicznej…

    Możliwość komentowania Smierć czekała na przystanku – kolejny raz na drodze krajowej nr 6 w regionie słupskim została wyłączona
  • Czy “skrzyżowania z ruchem okrężnym” tzw “ronda” w Słupsku są tak bezpieczne jak w obiegowej opinii.

    Spróbujemy ten problem wkótce przeanalziować Na temat sposobu poruszania się po słupskich “skrzyżowaniach z ruchem okrężnym ” funkcjonują wśród kierowców dowcipy i żarty. Ta rozmówka poniżej – to wcale nie żart ale rozmowa która odbyła się naprawdę i w kontekście sytuacji na słupskich “rondach”. “W rozmowie z kierującym który przyjechał z małego miasteczka z regionu słupskiego do – też nie za wielkiego miasta Słupska, żali się on na nieczytelne, niejasne, nieregularne tzw. ronda i że nigdy nie wie jak się po nich poruszać. Rozmówca ze Słupska przerywa mu rozmowę – pytając “no to jak Ty się na tych “rondach” znajdujesz” – Odpowiedział: “no właśnie się nie znajduję – po prostu…

    Możliwość komentowania Czy “skrzyżowania z ruchem okrężnym” tzw “ronda” w Słupsku są tak bezpieczne jak w obiegowej opinii. została wyłączona
  • Ul. Kościuszki – absurd drogowy to za mało. Po uruchomieniu baru Kociołek – nagminne naruszenie prawa i ruchu drogowym

    Poniżej dla przypomnienia początek wpisu z dnia 29 maja 2019. Komentarza nie trzeba bo wszystko widać na zdjęciu. Na pewno od uruchomienia baru Kociołek przy ul Kościuszki oprócz radykalnego niebezpiecznego przebiegu pasa ruchu, doszedł dodatkowy niebezpieczny element na tym odcinku drogi roku. Pojazdy właścicieli baru i klientów baru Kociołek skutecznie i w długim okresie czasu blokują chodnik i ścieżkę rowerową. Pojazdy ciągle manewrują w otoczeniu drogi, chodnika i ścieżki rowerowej bo taka jest ich rola w związku z działalnością baru stwarzając ogromne zagrożenie dla pieszych i rowerzystów. W ostatnich dnia zauważyłem nowe zagrożenie. Pojazd firmowy ( na zdjęciu tytułowym i niżej) prawdopodobnie z powodu braku miejsca przy barze, zatrzymał pojazd…

    Możliwość komentowania Ul. Kościuszki – absurd drogowy to za mało. Po uruchomieniu baru Kociołek – nagminne naruszenie prawa i ruchu drogowym została wyłączona
  • Zwrot komunikacyjny przy Ratuszu. Nowa -Stara organizacja ruchu po dwóch latach wróciła.

    Wpis pod takim tytułem ukazał się na moim blogu 26 marca 2019 roku Powrót do bardzo dobrej organizacji z przed dwóch lat został zrealizowany w ostatnich dniach To przykład że błędne decyzje podejmuje się szybko i bez konsultacji. Gorzej jest z przywróceniem tego co było lepsze – bo ambicje urażone albo przyznać się do błędu nie wypada. Poniżej na zdjęciach – Jest świadomość uczestników ruchu że jest to bardziej przejrzyste, czujemy się pewniej niż w tych zawężonych i zlikwidowanych pasach ruchu. Moim zdaniem wypada a nawet trzeba. Bardzo źle odbierane w społeczeństwie jest trwanie w błędzie szczególnie wtedy gdy temu społeczeństwu szkodzi i powoduje określone perturbacje. W ruchu drogowym szczególnie.…

    Możliwość komentowania Zwrot komunikacyjny przy Ratuszu. Nowa -Stara organizacja ruchu po dwóch latach wróciła. została wyłączona
  • Zagrożony wiadukt kolejowy przy ul Gruwaldzkiej w Słupsku – Czyżby już mniej zagrożony?

    Przy okazji kolejnego pobytu w studiu Radia Gdańsk w Słupsku – na pytanie redaktora tej rozgłośni o moja opinię na temat często zdarzających się często przypadków nie zmieszczenia się TIR-ów pod wiaduktem widocznym na tytułowym zdjęciu – w dyskusji możliwości rozwiazań mało kosztownych ale skutecznych. Nie ukrywam że cieszę się – że po tylu latach wnioskowania o rozwiązanie tego problemu – nic nie zrobiono. Może nie jest to wystarczające ale dobrze że po sugestii w radiu Gdańsk a pewnie także sugestii innych żródeł nikt się nie obraził tylko coś zrobił. Poniżej na zdjęciu od kilku dni wyraźna tablica informacyjna (przydał by się nad nią jeszcze znak ostrzegawczy “inne niebezpieczeństwo” .…

    Możliwość komentowania Zagrożony wiadukt kolejowy przy ul Gruwaldzkiej w Słupsku – Czyżby już mniej zagrożony? została wyłączona
  • Nowa sygnalizacja świetlna przy ulicy Kaszubskiej (przy wlocie ulicy “Na skarpie”)? Skąd taki priorytet – podyskutujmy.

    W pierwszej fazie robót przekonany byłem, że to zapowiadana modernizacja systemu oświetlenia dróg w Słupsku z unijnego programu operacyjnego. Dziś – przed uruchomieniem sygnalizacji świetlnej – pytają mnie , także przedstawiciele lokalnych środków przekazu o moje zdanie na ten temat w kontekście poprawy BRD w tym rejonie drogi – odpowiadam że nie wiem bo nie znam funkcji programu który sterować będzie sygnalizacją a więc który sterować będzie ruchem drogowym w tym miejscu . Taka informacja jest ważna bo nie wiem czyta sygnalizacja będzie z funkcja stałego wyświetlania zielonego sygnału zielonego dla kierujących pojazdami i wzbudzana tylko przez pieszych na czas przejścia pieszych przez drogę, a może jeszcze jakiś inny mniej…

    Możliwość komentowania Nowa sygnalizacja świetlna przy ulicy Kaszubskiej (przy wlocie ulicy “Na skarpie”)? Skąd taki priorytet – podyskutujmy. została wyłączona
  • Pułapka na pieszego. To się może źle skończyć.

    Ulica J. Kilińskiego w Słupsku – kierunek jazdy do ulicy H.Sienkiewicza (Przejście dla pieszych przed mostem naD Słupią) Jest takie miejsce oznakowanego przejścia dla pieszych , gdzie wszystko jest oznakowane a pieszego dostrzec nie można. Pokaźne drzewo w skrajni jezdni a dodatkowo pniem i korzeniami niemal w kontakcie z pasami przejścia skutecznie zasłoni każdego pieszego który za tym drzewem stoi w oczekiwaniu na możliwość przejścia przez jezdnię na druga stronę . Pole obserwacji posiada ale tylko w kierunku ulicy Sienkiewicza. Obserwacja pojazdów przez pieszego możliwa jest tylko wtedy gdy pieszy stawia pierwszy krok już na jezdni. Ten pieszy “bohater filmu” i zdjęć wykonanych z tego filmu na potrzeby tego wpisu…

    Możliwość komentowania Pułapka na pieszego. To się może źle skończyć. została wyłączona
  • Pali się!! www.bezpiecznienadrogach.pl. Czy aby na pewno bezpiecznie?

    Spokojnie. Osiedle Niepodległości nie pali się. To także nie sceny do sensacyjnego filmu. Przedstawiona niżej dokumentacja fotograficzna nie jest przejaskrawiona i przedstawia kolejne etapy z kilkuset metrowej jazdy autobusem w takim stanie technicznym, zagrażając bezpieczeństwu uczestników ruchu. Zapewniam że zdjęcia filmowe z tego odcinka są bardziej dosadne. Być może zostaną umieszczone na kanale Yu Tube . To dziś 6 czerwca 2019 r, wyjątkowy skwar, jak w Egipcie. Ewentualny pożar w takim upale? Raczej nie powinien dziwić. Rankiem ulica Zaborowskiej w Słupsku ,największe osiedle mieszkaniowe Słupska -NIEPODLEGŁOSCI. Około 800 metrów od skrzyżowania Szczecińska – Dmowskiego. Z perspektywy pierwszego zdjęcia – prawie pewność że coś i gdzieś się pali. Ciekawość skłania do…

    Możliwość komentowania Pali się!! www.bezpiecznienadrogach.pl. Czy aby na pewno bezpiecznie? została wyłączona
  • Sieć handlowa BIEDRONKA – w takim wydaniu to dla mnie szok

    Ten wpis na pewno nie ma bezpośredniego związku tematyką bloga, ale uczestników ruchu na pewno bulwersuje bo ostatecznie za to wszystko płacimy w wyższych cenach . Widoczny na zdjęciu market BIEDRONKA to jeden z kikudziesięciu w regionie słupskim a na pewno jeden z setek rozmieszczonych po całym kraju nie mówiąc już poza naszym krajem. Zakupy w biedronce dziś z samego rana nie odbyły się w dobrym otoczeniu. Na pierwszy rzut okiem wyglądało że trafiliśmy na kiermasz wyprzedaży w Biedronce i już cicha radość że kupimy taniej. Patrząc z bliska już tak ciekawie nie wyglądało. wiele palet między pólkami załadowanych jak widać na zdjęciach (i dobrze opakowanych) a na każdym różne…

  • Granica Słupska i Siemianic. Typowe zdarzenie drogowe

    Na tej trasie ze Słupska do Siemianic i dalej w kierunku do Główczyc przymusowy postój nawet bez konkretnych przyczyn (maszyna wolnobieżna na drodze, kombajn jedzie na pole itp.) zdarza się często. Gorzej jak przyczyna jest zdarzenie drogowe nie planowane w normalnym ruchu i nie wynikające z ruchu Gdzie ta kolejka tak stoi? Stoi przed nową jeszcze nie uruchomioną sygnalizacją świeetlną przy ulicy Kaszubskiej w Słupsku. Dlaczego tak stoi.? Pojechały służby ratownicze w pełnym zestawie, grożnie to wyglądało. A gdzie to się stało? Mowią SMS-em że na granicy Siemianic ze Słupskiem Jesteśmy na miejscu. Nawet sprawnie poszło. A co się stało ? Już wiadomo. Za skrzyżowaniem ulicy Kaszubskiej z ulica Miejska…

    Możliwość komentowania Granica Słupska i Siemianic. Typowe zdarzenie drogowe została wyłączona
  • Ulica Nad Śluzami w Słupsku. Wypadek, zdarzenie drogowe? – Według organizatorów ruchu – przeważnie winien uczestnik ruchu.

    Według mojej oceny – to fałsz. Organizacja ruchu, błędy w oznakowaniu brak reakcji zarządców dróg na błędy zgłaszane przez uczestników ruchu szczególnie po tragicznych zdarzeniach drogowych. Takich też wiele we wpisach na moim blogu. Przeważnie po opisie dramatycznych zdarzeń drogowych i po wskazaniu błędów w organizacji ruchu mogących skutkować zdarzeniami drogowymi także tymi tragicznymi – dodaję że “to tylko kwestia czasu a na brak reakcji odpowiedzialnych za drogi i porzadek na tych drogach – dodaję: ” Kropla draży skałę”. Przykłady? Proszę bardzo pierwszy z brzegu Ile się musi wydarzyć żeby władzę przekonać do działań. Czy w tym przypadku skutecznych? Watpie. Przez lat 10 dojeżdżałem do pracy w WORD Słupsk m.…

  • Nowa Dabrowa. Śmierć pieszej pod kołami osobowego samochodu w strasznych okolicznościach- nie pierwsza w tym miejscu –

    Z rubryki zdarzeń drogowych – okiem biegłego Droga krajowa nr 6 – widok w kierunku Lęborka, Po prawej stronie znak informacyjny pionowy – stacja paliw. Do stacji i dalej prosty odcinek drogi jednopasmowej dwukierunkowej z oddzielonym znakami pionowymi pasami pobocza asfaltowego w obszarze tej stacji paliw zarówno w nocy jak też w ciagu dnia ruch pojazdów duży bo to droga tranzytowa nadmorska a ponadto punkt obsługi podróżnych w tym stacja paliw. Luty 2018 rok – po zmierzchu, od strony Słupska zbliża się do miejsca stacji paliw kierujący prawie nowym samochodem osobowym Renault Megane jak na poniższym zdjęciu. Do stanu technicznego pojazdu żadnych uwag być nie może. Zdarzenie które opisuje miało…

    Możliwość komentowania Nowa Dabrowa. Śmierć pieszej pod kołami osobowego samochodu w strasznych okolicznościach- nie pierwsza w tym miejscu – została wyłączona
  • Polemicznie do treści artykułu “Auta stoją poza parkingami piesi nie mogą przejść” w Głosie Pomorza z dnia 13 maja 2019.

    Krótki artykuł w Głosie Pomorza i zdawałoby się że lakoniczny i nieistotny z punktu widzenia problemu zgłoszonego przez czytelniczkę choć zastrzeżenie zgłoszone Redaktorowi GP z punktu widzenia pieszej ma całkowicie uzasadniona podstawę ale jest jednocześnie absolutnym potwierdzeniem niezrozumienia praw pieszych ( nie tylko pieszych ale wszystkich mieszkańców) w strefach zamieszkani. Niestety to niezrozumienie tkwi także u tych którzy te strefy w Słupsku zorganizowali i w dalszym czasie organizują mimo że od lat w Słupsku trwa dyskusja na temat zasadności istnienia i tworzenia stref zamieszkania. Ten krótki artykuł potwierdza tezę że w strefach zamieszkania ( tak jak w innych typach organizacji ruchu obowiązuje priorytet kierujących pojazdami a nie pieszych mimo że…

  • Znak poziomy P-21 “powierzchnia wyłączona” – w Słupsku znaczenie tego znaku inne jak w kraju

    Najpierw definicja znaku poziomego P-21 “Powierzchnia wyłączona” par.90 pkt 5 rozporzadzenia w sprawie znaków i sygnałów drogowych “Znak P-21 “powierzchnia wyłączona” oznacza powierzchnię drogi , na którą wjazd i zatrzymanie są zabronione” – a graficznie wygląda to tak: Definicja tego znaku na daje możliwości poszerzenia jego interpretacji i po prostu ruch pojazdu na takiej powierzchni jest zabroniony. Znak oznacza powierzchnię drogi, na którą wjazd i zatrzymanie są zabronione. Powierzchnia wyłączona z ruchu (pot. wysepka) − powierzchnie po których ruch pojazdów jest niedozwolony, tworzone poprzez wymalowanie zbioru równoległych linii, które są położone ukośnie do pasa ruchu i ograniczone szeroką linią ciągła. W Słupsku słowo zabronione w prawie o ruchu drogowym stosuje…

  • Słupska obwodnica – listopad 2017 rok . Audi kontra ciężarowy z naczepą. Popatrz na efekt brawury i arogancji na drodze. Każdemu to może się zdarzyć. Ale tylko raz.

    Ta tragedia na drodze wydarzyła się w listopadzie roku 2017  około godziny 15.30   w Słupsku  trasie  S-6 (słupska obwodnica) pomiędzy węzłami  zjazdowymi  Redzikowo a Głobino. Potrafisz sobie wyobrazić Twoje miejsce za kierownicą właśnie tego pojazdu i w momencie tego zdarzenia. Nie łudź się jeżeli uważasz że Tobie się to nie przytrafi. Takie myślenie – to prawie pewność że tak właśnie zdarzyć się może. Warunki atmosferyczno drogowe dostosowały się do pory roku a więc  jak na listopad  kierujący nie mogli spodziewać się   lepszych warunków a więc  to był już zmierzch, z całkowitym zachmurzeniem  z wiatr słabym, ale z deszczem,    śniegiem a nawet intensywnie padającym gradem  , z temperaturą przy gruncie –…

  • PKS Słupsk. Jaki jest – nie każdy chce widzieć i wiedzieć – a właściciel powinien

    kontynuacja po wpisie “PKS – Proste Odrodzenie? – Niekoniecznie. Kilkanaście dni temu umieściłem na stronach mojego bloga wpis pt : “PKS – Proste Odrodzenie? – Niekoniecznie”. Przyczynkiem do tego wpisu była zapowiedź Rządu po przyjęciu 5 punktowego programu zadań społecznych w tym ograniczenie komunikacyjnego wykluczenie dużej grupy społeczeństwa poprzez “wycięcie” najbardziej niezbędnych połączeń komunikacyjnych wyłącznie ze względów komercyjnych tj ekonomicznej nieopłacalnośći. W przestrzeni publicznej funkcjonowała informacja o ogromnym ujemnym wyniku finansowym słupskiego PKS-u (czy na pewno słupskiego majac na uwadze. formalną formalną siedzibę PKS poza miastem). Publikacja tego tematu spowodowała odzew niektórych pracowników PKS szczególnie tych z najdłuższym stażem pracy ktorzy mówili wprost że tak złej sytuacji w PKS-ie nie…

  • Zdarzenie drogowe -skrzyż. Owocowa – Kaszubska – Drzymały w Słupsku

    Brak bajpasa objazdowego do Siemianic ponownie dokuczył kierującym Wyjazd z ulicy Spacerowej na ulicę Słupską w Siemianicach w kierunku Słupska znowu niemożliwy. Zablokowana droga 213 zarówno w kierunku Lubuczewa jak tez w kierunku Słupska zapełniona stojącymi w bezruchu pojazdami. Jeszcze nie wiem co się stało. Przypadkowa osoba informuje o wypadku na skrzyżowaniu Owocowa- Drzymały – Kaszubska. Pewne jest że setki ludzi pracę dziś podejmie później. Jestem miejscu zdarzenia (godz.8.30). Mimo groźnie wyglądającego zdarzenia do miejsca zdarzenia dojechałem dość szybko i zanim napiszę o samym zdarzeniu, to muszę stwierdzić że ruchem kierowały dwie młodziutkie policjantki, gwizdków nie żałowały i sprawnymi gestami kierowały ruchem czyniąc wszystko aby technicy policyjni mogli robić swoje…

  • Drogowy Trojkąt Bermudzki (Wł. Jagiełły – Deotymy – A. Łajming). Pozostanie nieodkryty?

    Eksperyment z organizacji ruchu – widoczny z okien Słupskiego Ratusza – padł bez argumentów tak jak bez argumentów ktoś 2 lata wcześniej zrealizował własną wizję zwijania pasów ruchu. Moje kontrargumenty wtedy nie działały , a dziś? W dniu dzisiejszym zostałem poproszony przez redakcję radiową o komentarz w sprawie decyzji władz miasta o przywrócenie organizacji ruchu jaka obowiazywala przez ok 2 lata w tzw. drogowym “trójkącie bermudzkim” który tak nazwałem umownie dla potrzeb niniejszego wpisu, w obszarze węzła okalającego Plac Zwycięstwa. (ulica A. Łajming – Wł. Jagiełły – Deotymy w Słupsku. Można by zapytać, dlaczego tak późno a raczej trzeba pytać dlaczego w ogóle ktoś postawił na absurdalną, szkodliwą zmianę organizacji…

    Możliwość komentowania Drogowy Trojkąt Bermudzki (Wł. Jagiełły – Deotymy – A. Łajming). Pozostanie nieodkryty? została wyłączona
  • Prawo pieszego do bezpieczeństwa na oznakowanym przejściu

    Odtwórz poniższy filmik a zobaczysz obrazek z życia codziennego pieszych uczestników ruchu drogowego w obszarze oznakowanych przejść A tak jak na tytułowym zdjęciu często kończy się niepewność pieszego i wymuszanie pierwszeństwa przez kierujących pojazdami Poniżej na zdjęciu wcale nie rzadko spotykany obrazek na przejściach bo prawo drogowe dla takich miejsc i dla pieszych na tych przejściach niedostatecznie chroni (właściwie nie chroni) pieszych uczestników ruchu drogowego i wymaga zastępowania nieskutecznego prawa i określonego zachowania kierujących dodatkowymi instrumentami Miało byś od 2015 roku tak jak na zdjęciach poniżej gdyby parlament Polski nie odrzucił dobrego projektu ustawy o bezpieczeństwie pieszych na przejściach . Tak pewnie byłoby w wielu przypadkach było (jak na zdjęciach…

    Możliwość komentowania Prawo pieszego do bezpieczeństwa na oznakowanym przejściu została wyłączona
  • Prędkość na odcinku Słupsk – Siemianice. Inne przykłady niewłaściwego oznakowania w Słupsku – bez reakcji zarządzającego ruchem

    Niewiedza,   brak świadomości  o ważności prawa o ruchu drogowym w procesie organizacji ruchu czy tez czy złośliwe działanie?  A co na to kierujący? Jadąc  od centrum Słupska do Siemianic    (zdjęcie 1)  Siemianic   w pobliżu skrzyżowania z ulicą  Duńska jest   znak drogowy” koniec obszaru  zabudowanego” –   oznacza ze ustalona prędkość za tym znakiem  wynosi 90 km/h  aż do znaku   B-33 (60 km/h)tj przed  wjazdem do Biedronki (zdjęcie nr 2) zdjęcie 1 zdjęcie 2 Znak B-33   przed wjazdem do Biedronki  (zdjęcie nr 2) oznacza   że od znaku do  skrzyżowania z ulicą Miejska prędkości  usatlona została znakiem B-33  do 60 km/h   (zdjęcie nr 2) Jadąc  ze Słupska do Siemianic – ponad  1000 metrów…

  • Szykany potrzebne ale tylko te które są zweryfikowane i uzasadnione a przede wszystkim bezpieczne – dla uczestników ruchu . Dla sprawności pojazdów także.

    Niedawno na tym blogu dokonałem dwóch wpisów dotyczących progów zwalniających a w zasadzie nieprawidłowości przy ich stosowaniu i zbyt pochopne realizowanie wniosków o instalowanie progów bez żadnej analizy i żadnego uzasadnienia takiej potrzeby a także niezgodnie z obowiązującym prawem wskazanym przeze mnie co do naruszenia konkretnego przepisu prawnego. Jak w przypadku innych spraw tak i w tej sprawie naruszenia prawa drogowego jakoś nie znajdują ich adresata (mam tu na myśli zarządców dróg czy też zarządzających ruchem drogowym) Drugi artykuł dotyczył inicjatywy poselskiej która miała by wyeliminować nieprawidłowości w tym zakresie. Dzisiejszy temat z mojej rubryki “gorący temat ” porusza podobny problem dot zrealziowania wniosku dotyczącego instalowania progów i zamknięcia tematu…

  • Drogowa “zebra” to azyl dla pieszych – nie dla Ciebie kierowco.

    Panie kierowco – to przejście musi być bezpieczne dla dziecka, dla niepełnosprawnego (także umysłowo)na wózku i o kulach, dla narkomana i osób pod wpływem alkoholu – dla wszystkich pieszych przez całą dobę w każdych warunkach. Panie kierowco Pan ten fakt musi uwzględnić bez względu na to jakim pojazdem kieruje. Tłumaczenie – że nie zauważyłem – nie będzie usprawiedliwieniem . Nigdy! W ostatnich dniach w środkach przekazu ukazała sie informacja jakoby Rzecznik Praw Obywatelskich złożył wniosek o zmianie ustawy w sprawie większej ochrony pieszych w obszarze oznakowanych przejść dla pieszych. Zdumiała mnie ta informacja jako że problem ten był dyskutowany od roku 2011 a od roku 2013 był procedowany w związku…

  • Czy czujesz się na tym przejściu bezpieczny –

    Zagadka dla uczestników ruchu – bo pewnie zarządca ruchem o tym wie. Treść kolorem czerwonym dopisana w dniu 2.07.19 Brak znaku  pionowego D-6 na widocznym wlocie  ulicy Słowackiego na Lutosławskiego mimo widocznego znaku poziomego p-10 (przejście dla pieszych).Od kilku lat informuję zarządcę ruchu (władze miasta słupska) że  oznakowanie to jest niepełne i niezgodne z prawem bowiem przejście  dla pieszych  na wlocie   ulicy Słowackiego na Lutosławskiego nie posiada po prawej stronie jezdni znaku pionowego   D-6    natomiast  jest tam na jezdni wyznaczone miejsce przejścia dla pieszych znakowaniem poziomym P-10.    Wedlu prawa drogowego  oznakowanie  znakiem D-6 “Przejście dla pieszych”  stosuje się w celu oznaczenia miejsca do [przechodzenia pieszych w poprzek drogi.…

    Możliwość komentowania Czy czujesz się na tym przejściu bezpieczny – została wyłączona
  • PKS – Proste Odrodzenie? – Niekoniecznie.

    PKS-sie dokąd WAS niesie Żółte logo PKS pod tytułem – to nie przypadek ale rozważanie czy zmiana w PKS na przestrzeni lat – to głównie zmiana firmowego LOGO? Jeżeli zmiana to czy na lepsze czy na gorsze? W mojej ocenie najważniejszym punktem programu ogłoszonego kilka dni temu przez rządzącą formację jest PRZYWRÓCENIE POŁĄCZEŃ KOMUNIKACYJNYCH które na przestrzeni ostatnich wielu lat były bezwględnie likwidowane z przyczyn ekonomicznych wraz z likwidacją etatów pracowniczych – rzekomo dla ratowania firm PKS jako takich – nie zważając na całkowite wykluczenie komunikacyjne setek miejscowości i tysięcy osób głównie najsłabszych ekonomicznie a przez to całkowite zatracenie podstawowego sensu powołania i funkcjonowania firm PKS. Z sentymentu do firmy…

    Możliwość komentowania PKS – Proste Odrodzenie? – Niekoniecznie. została wyłączona
  • Wczesno wiosenna myśl ogrodowa o sezonowej, motocykowej śmierci na drodze

    Z pogranicza felietonu. Wiosenny powiew motocyklowej śmierci na drodze? Motocyklisto – chyba masz jeszcze coś ważniejszego do zrobienia. Pomyśl. Jeszcze masz szansę. Sobota. 16.02.2019 roku . Od rana w naszym regionie słupskim piękna, słoneczna i ciepła jak na ten okres pogoda. To pierwszy dzień przedwiośnia który zmobilizował mnie do porządkowania ogrodu. Choć mój ogród znajduje graniczy z stolicą regionu słupskiego i odległy jest ponad 5 km od tej aglomeracji – to już od godziny 10.00 przez kilka gdzie z kierunku od Słupska słychać było ryk silników, charakterystycznych dla ścigaczy motocyklowych. W pierwszym momencie byłem prawie przekonany, że to w Słupsku lub jego pobliżu odbywają się jakieś zawody motocrossowe. Jednak jakoś…

  • Słupsk ul. Lawendowa – progi zwalniające (po dyskusji w mediach społecznościowych)

    To już trzeci odcinek i nowe lub bardziej wyeksponowane argumenty ze wskazaniem na sytuację anormalną i niezgodna z przepisami w tym obszarze. 1.Perspektywa drogi ul. Lawendowej w Słupsku na początku ul Gdańskiej. Długość tego odcinka od początku do końca – 814 metrów. 2.Na tym odcinku znajduje 8 progów zwalniających przez całą szerokość jezdni. 3.Jezdnia z płyt perforowanych typu jombo o szerokości 7 metrów na całej długości z dwoma pasami po jednym w każdym kierunku ruchu, bardzo dobra widoczność po obu stronach, domy mieszkalne w zdecydowanej ilości w dość dużej odległości od pasa drogowego 4.Srednia odległość między progami dla całego odcinka drogi wynosi 101,75 metra. (814 m : 8 progów =…

    Możliwość komentowania Słupsk ul. Lawendowa – progi zwalniające (po dyskusji w mediach społecznościowych) została wyłączona
  • Z przystanku autobusowego przy dworcu PKP – wjazd na ul. Kołłątaja. Kolejne niebezpieczne zdarzenie drogowe w tym obszarze z udziałem autobusu.

    Kolejne niebezpieczne zdarzenie drogowe – to tylko kwestia czasu? Nad zdjeciem tytułowym – autobus komunikacji publicznej wyjeżdża z przystanku początkowego zlokalizowanego przy budynku dworca PKP w Słupsku (zdjęcie poniżej) Dalsza część wpisu wymaga istotnej dygresji – bo choć mogłoby się wydawać że ta dygresja nie ma żadnego związku z opisaną niżej sprawą – to jednak na podstawie przeprowadzonej przeze mnie analizy zdarzenia drogowego na potrzeby procesu sadowego, moim zdaniem miała wpływ na zaistnienie zdarzenia drogowego. Pewnie z punktu widzenia zarządcy terenu (prawdopodobnie PKP) obszar opisywany znajduje się w „Strefie zamieszkania” . Moim zdaniem tak nie jest ale to zarządca terenu (także prywatnego) bierze pełną odpowiedzialność za organizację ruchu drogowego w…

  • (Nie)spokojny pieszy w “Strefie (nie)uspokojonego ruchu drogowego”?

    Franciszek Szafranek i Marta Aluchna – Emaliaanow – też byliby zdziwieni Ulice Franciszka Szafranka i Marty Aluchny – Emelianow w Słupsku – po przebudowie Obszar uspokojenia ruchu czy “autostrada” osiedlowa – Sytuacja pieszych 27 stycznia 2019 roku na moim blogu ukazała się zapowiedż mojej opinii w sprawie organizacji ruchu strefie uspokojonego ruchu w obszarze ulic Franciszka Szafranka i Marty Aluchny Emelianow głównie jako skutek coraz głośniejszych uwag i zastrzeżeń uczestników ruchu i mieszkańców części miasta w której ten obszar się znajduje po przebudowie ulic i zupełnie nowej organizacji ruchu. Moją opinię zdecydowałem się opracować także z uwagi na uczestnictwo jako członek w posiedzeniu zespołu BRD Przy Prezydencie Miasta Słupska gdzie…

  • miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych

    Znaki informacyjne mają na celu  poinformowanie kierujących pojazdami  o rodzaju drogi i SPOSOBIE KORZYSTANIA ORAZ O OBIEKTACH ZNAJDUJĄCYCH SIĘ PRZY DRODZE LUB W JEJ POBLIŻU…” W  razie potrzeby wyznaczenia miejsca postoju przeznaczonego tylko dla pojazdu samochodowego uprawnionej osoby niepełnosprawnej o ograniczonej sprawności ruchowej pod znakiem D-18a  umieszcza się tabliczkę T-29 *Znak pionowy  D-18 a „PARKING” miejsce zastrzeżone – oznacza miejsce przeznaczone  na postój pojazdu uprawnionej osoby. *Tabliczka  T-29 umieszczana pod  tablicą znaku pionowego D-18 a – informuje o miejscu przeznaczonym dla  pojazdu samochodowego uprawnionej osoby niepełnosprawnej. *znak poziomy  P-20 (koperta) stosuje się  w celu oznaczenia  stanowiska postojowego przeznaczonego do wyłącznego użytkowania przez niektórych uczestników ruchu Dopuszcza się stosowanie znaku P-20…

  • Do dyskusji na temat poprawy BRD na terenie miasta Słupska

    OPINIA W SPRAWIE  PROPOZYCJI  ZMIAN  ORGANIZACJI  RUCHU   NA  NIEKTÓRYCH WĘZŁACH  KOMUNIKACYJNYCH  MIASTA  SŁUPSKA  GENERUJĄCYCH  ISTOTNE ZAGROŻENIA BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DLA  UCZESTNIKÓW TEGO RUCHU. GENEZA  OPRACOWANIA OPINII Miasto Słupsk wraz z jego infrastruktura drogową, układem geograficznym  oraz  mało nowoczesną  organizacją ruchu i brakiem  perspektywicznego  projektu komunikacyjnego miasta  Słupska  uwzględniającego zmiany    infrastruktury drogowej   zrealizowanej w ostatnich latach w Słupsku i  układy komunikacyjne w otoczeniu Słupska w tym utratę rangi szlaków komunikacyjnych przebiegających przez Słupsk  poprzez zmianę ich klasyfikacji  – powoduje  określone  trudności  komunikacyjne  w tym ograniczone możliwości perspektywicznego planowania  uwzględniającego  szybko zmieniające się warunki  niezbędne w procesie   planowania strategicznego   komunikacji w połączeniu z demografią, oraz  społeczno  gospodarczymi elementami   funkcjonowania miasta. Brak bieżących badań …

    Możliwość komentowania Do dyskusji na temat poprawy BRD na terenie miasta Słupska została wyłączona
  • Pieszy na przejściu i rowerzysta na przejazdach po zmierzchu

    Rada Miejska w Słupsku w zatwierdzonym budżecie uwzględniła wniosek Radnego Adama Tredera o przeznaczeniu środków na poprawę bezpieczeństwa najsłabszych uczestników ruchu drogowego, tj. pieszych i rowerzystów na przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerzystów na terenie miasta Słupska. Te dwa powyższe elementy infrastruktury technicznej znajdują się w zdecydowanej większości obok siebie. To bardzo dobra wiadomość wszystkich uczestników ruchu drogowego także kierujących pojazdami. Mimo wielu postulatów specjalistów ruchu drogowego, środków przekazu, ale także wielu mieszkańców miasta i region słupskiego – w poprzednich latach ten problem bezpieczeństwa w świadomości władz samorządowych nie istniał, choć tragiczne „żniwo” wypadków na przejściach i przejazdach, w których poszkodowanymi (w tym śmiertelnie) byli najsłabsi uczestnicy ruchu drogowego.…

  • Progi zwalniające na ul. Lawendowej w Słupsku – więcej zagrożenia czy więcej poprawy

    Pismo skierowane  do Prezydenta Miasta Słupska – Pani Krystyny Danileckiej Wojewódzkiej  w dniu 4 grudnia 2018 roku                  W ramach realizacji  zadań statutowych  WORD Słupsk ale także w  dotychczasowej działalności  w ramach Zespołu BRD przy Prezydencie Miasta Słupska –  głównym  celem mojego działania była i jest  współpraca  z samorządami regionu  słupskiego  w zakresie   działalności na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu ze szczególnym wskazaniem na najmłodszych  ale także najsłabszych uczestników  (dzieci, piesi i rowerzyści) ruchu drogowego. Bardzo często wskazywałem na takie  elementy podejmowanych działań  które   mimo dobrych intencji, wcale nie  przyczyniały się do poprawy bezpieczeństwa tego ruchu a nawet to bezpieczeństwo pogarszały. Takim przykładem   może być opisana przeze mnie poniżej  ulica Lawendowa…

  • Fotelik w samochodzie – chroń swoje dziecko

    Przewożenie dzieci w samochodzie: zmiany w 2017, które obowiązują w 2018 roku. W 2017 roku rząd przyjął projekt nowelizacji Ustawy Kodeks Ruchu Drogowego, który jest zgodny z wymogami Unii Europejskiej. Część zmian dotyczyła zasad przewożenia dzieci w fotelikach samochodowych. Do najważniejszych z nich należy zniesienie granicy wiekowej do przewożenia dzieci w foteliku samochodowym oraz zezwolenie na podróżowanie dzieci do 150 cm w przedniej części samochodu w tymże urządzeniu. Ponadto, zgodnie z nowymi zapisami Kodeksu Ruchu Drogowego, zwolniono rodziców i opiekunów z obowiązku przewożenia dzieci powyżej 135 cm z tyłu samochodu w foteliku – od czasu nowelizacji można przewozić je również w pasach bezpieczeństwa. Inne zmiany dotyczą braku obowiązku przewożenia w foteliku…

  • Miejsca postoju dla pojazdu samochodowego uprawnionej osoby niepełnosprawnej o ograniczonej sprawności ruchowej pod znakiem D-18 z tabliczką T-29

    opracował: Zbigniew Wiczkowski – autor bloga Znaki informacyjne mają na celu  poinformowanie kierujących pojazdami  o rodzaju drogi i SPOSOBIE KORZYSTANIA ORAZ O OBIEKTACH ZNAJDUJĄCYCH SIĘ PRZY DRODZE LUB W JEJ POBLIŻU…” W  razie potrzeby wyznaczenia miejsca postoju przeznaczonego tylko dla pojazdu samochodowego uprawnionej osoby niepełnosprawnej o ograniczonej sprawności ruchowej pod znakiem D-18a  umieszcza się tabliczkę T-29 T-29 tabliczka informująca o miejscu przeznaczonym dla pojazdu samochodowego osób, o których mowa w art. 8 ust. 1 i 2 ustawy” *Znak pionowy  D-18 a „PARKING” miejsce zastrzeżone – oznacza miejsce przeznaczone  na postój pojazdu uprawnionej osoby. *Tabliczka  T-29 umieszczana pod  tablicą znaku pionowego D-18 a – informuje o miejscu przeznaczonym dla  pojazdu samochodowego…

    Możliwość komentowania Miejsca postoju dla pojazdu samochodowego uprawnionej osoby niepełnosprawnej o ograniczonej sprawności ruchowej pod znakiem D-18 z tabliczką T-29 została wyłączona
Facebook
Facebook
SOCIALICON